אסף

הום סטיילינג בסלון – כך תעשו את זה נכון

הום סטיילינג בסלון – כך תעשו את זה נכון

הסלון הוא ללא ספק החדר הכי חשוב בבית והוא משמש בתור חלון הראווה שלו. לכן, אין פלא שסלון מעוצב הפך להיות חלק חשוב אצל כל מי שדואג לעיצוב הבית שלו.

מובן שלכל אחד יש את ההעדפות האישיות שלו והסגנון האהוב עליו, אבל ישנם כמה כללי אצבע שאפשר להשתמש בהם בסלונים רבים כדי לעצב, לסדר וגם להתאים ריהוט בהתאמה אישית ובצורה המושכת ביותר.

לפני הכול – למה בכלל הום סטיילינג?

הביטוי “הום סטיילינג” נועד להדגיש שמדובר בעיצוב שאמור לשוות לבית מראה אופנתי ויוצא דופן, ולא רק לסדר אותו בצורה שתהיה הכי נוחה או פרקטית, ממש כמו שלא נלבש ג’ינס רק כי הוא נוח, אלא גם מכיוון שהוא מחמיא לנו.

עקרון חשוב של הום סטיילינג הוא לשמור על הקיים בלי להוציא סכומי כסף נכבדים על ריהוט במקום מה שכבר יש לנו ובלי להרחיב או להקטין את החלל הקיים באמצעות שבירת קירות וכו’. למעשה, לפעמים גם פריט קטן כמו שידה, שטיח או אגרטל יכולים לעשות הבדל של שמיים וארץ ולהפיח בבית חיים חדשים.

לשמור על פרופורציות

כאשר אתם מגיעים לאולם תצוגה, הפרופורציות של האזורים שמוקדשים לכל סוג ריהוט עשויים להיות שונים לחלוטין מהסלון שלכם, במיוחד אם הוא נחשב לקטן או אפילו גדול במיוחד. אם הסלון קטן, עדיף לחשוב היטב לפני שקונים ריהוט זוגי. לפעמיים עדיף לקנות שני רהיטים בודדים שניתן להציב אחד ליד השני באופן גמיש יותר.

מלבד הפרופורציות, צריך לזכור גם שרצפת האולם היא לרוב גבוהה מאוד, מה שיכול להיות בעייתי כאשר קונים מנורות או אלמנטים אחרים שמשתלשלים מן התקרה.

הפרד ומשול

כאשר עושים הום סטיילינג מקצועי, לוקחים בחשבון את הפרופורציות בתוך הסלון עצמו, שהן חשובות ביותר. בדירות רבות עם מקום מוגבל, הסלון משמש גם לצרכי פנאי, אבל גם לצרכי עבודה ולפעמיים אף יש פינת עבודה או משחק לילדים. כל חלק חייב להיות מופרד מן החלקים אחרים כך שיהיה אפשר לעבור ביניהם בקלות. חשוב במיוחד לשים לב למרכז החדר ולהימנע מלהניח בו רהיטים שיהיה אפשר להיתקל בהם בטעות.

את ההפרדה אפשר לבצע באמצעות שילוב ריהוט בגדלים שונים (למשל, ריהוט נמוך יותר באזור המשחקים של הילדים) וכמובן שילובי צבעים שיעזרו להבדיל בין האזורים השונים ויעניקו לכל אזור מראה ותחושה ייחודים.

סידור הרהיטים בתוך הסלון חייב להתחשב גם במיקום של הסלון לעומת שאר החדרים והחוץ. במידת האפשר רצוי למקם את פינת הישיבה המרכזית עם הפנים לכיוון הכניסה ובצורה כזו שלא תסתיר את שקעי החשמל (אלא אם כן בא לכם לדחוף ספות בשביל הכושר…).

תאורה

גם התאורה בסלון חשובה ביותר. למשל, בפינת הקריאה צריכה מן הסתם להיות תאורה חזקה, אבל אסור שהיא תאיר על אזורים שאמורים להישאר חשוכים כמו למשל פינת הטלוויזיה. אם רוצים להאיר על הרצפה מלמעלה אפשר להשתמש בספוטים או תאורה שקועה.

היום אפשר לבחור גם בין גוונים שונים של אור, אף על פי שהבחירה בסלון היא לרוב בגוון המקור לנו (טמפרטורה של 2900K, כזו של נורת הלהט ההיסטורית).

RELAX. ENJOY.

הירשמו למועדון
הלקוחות שלנו

וקבלו הטבות סודיות ובלעדיות לחברי המועדון

×
דילוג לתוכן